جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Friday, 03 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۷ : ۱۱ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

« علیرضا استادی » بازیگر تئاتر, سینما و تلویزیون که داوری بخش های ویژه , دگرگونه های اجرایی , جشنواره جشنواره ها و کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مریوان را بر عهده داشته، در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره در گفت و گو با «دیباچه» گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و زحمت های بسیار خوب و مفیدی که عبیدالله رستمی از هنرمندان درجه یک تئاتر و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان کشیده بودند, این جشنواره به خوبی برگزار شد.برگزاری جشنواره تئاتر مریوان  سبب روشن ماندن چراغ نمایش به ویژه نمایش های خیابانی می شود .

او ادامه داد: نمایش های خیابانی کمتر مورد آسیب قرار دارند و مکان اجرای آن ها امن است اما متاسفانه از حمایت های زیادی برخوردار نیست ولی با همت مسئولان , دست اندرکاران و  رحمان هوشیار دبیر اجرایی جشنواره و بسیاری از هنرمندان استان کردستان و همدلی استان های همجوار و البته استان های کل کشور که در این دوره شرکت کردند , این جشنواره برگزار شد.در این دوره از جشنواره کارهای مختلفی از شهرهای اراک , آذربایجان, مشهد و... حضور داشتند.

بازیگر سریال «آرماندو» با اشاره به اینکه چندین سال است حال تئاتر خوب نیست, بیان کرد: متاسفانه یا خوشبختانه  تئاتر با همت هنرمندان سر پا مانده است و گاهی کمک های جزئی به صورت اورژانسی به برخی گروه ها می شود اما گروه های تئاتر خیابانی در شرایط بسیار بدی قرار دارند , در شرایط شیوع بیماری کرونا که سالن ها بسته شدند می توان با حمایت نهادهای اجرایی و دست به دست هم دادن ارگان ها و سازمان ها تئاتر خیابانی این خلا را پر کند و در طول سال صاحب جایگاه باشد. در مجموع حال تئاتر در شهرستان ها هم خوب نیست زیرا حمایت نمی شوند.هنرمندان نیاز به حمایت دارند تا نور کم فروغ تئاتر خاموش نشود.

برگزاری جشنواره تئاتر مریوان،  سبب روشن ماندن چراغ نمایش های خیابانی می شود | تلویزیون نباید برنامه های مخاطب گریز تولید کند

« استادی »  درخصوص کارهای آتی خود گفت: قرار بود در پروژهایی برای ماه مبارک رمضان همکاری کنم , پیش تولید کارها پیش رفته بود اما با توجه به تغییر و تحولات سازمان صدا و سیما اکثر پروژه ها تعطیل شدند.

بازیگر سریال «از سرنوشت» درخصوص ماندگاری برخی از سریال های تلویزیونی گفت: این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد طرح , ایده و زحمات گروه نویسندگان است که بن مایه و بستر اولیه کار را می سازند , هر چقدر طرح محکم تر باشد به ندرت پیش می آید که دیگر عوامل هم از ریل خارج شوند و خروجی کار خوب نباشد. بخشی دیگر هم به عوامل تولید و هنرمندان باز می گردد که چه اندازه برای کار زمان گذاشته و از پس کار بربیایند.

« استادی »  درخصوص بالا بردن جذابیت برنامه های تلویزیونی خاطر نشان کرد: این موضوع به سیاست گذاری سازمان و کسانی که برنامه های تزیینی در دست دارند , برمی گردد. من به جرات می توانم بگویم که رسانه های ما از مردم عقب هستند, مردم با مدیوم و رسانه های مختلف که در دسترس است خیلی جلوتر رفته و ناخودآگاه توقع بیشتری هم از برنامه های تلویزیونی دارند. بنابراین این مسئله را می توان در نشست و همدلی با هنرمندان و مسئولین سیاست گذار حل کرد تا به یک نتیجه درست برسند, یعنی به گونه ای نباشد که تلویزیون برنامه های مخاطب گریز تولید کند زیرا مردم خود را در سریال ها پیدا نمی کنند برای نمونه می گویند ما با یک شیوه دیگر زندگی می کنیم ولی تلویزیون الگوهای خیلی قدیمی را نشان می دهد.

گفت و گو از : مینا قنبری

برچسب ها: علیرضا استادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار